Language Preference

Bike Kilic

Fotoğrafım
United States
Merhaba! Benim adım Bike ve Türkü'm. Şu an eşim Antonio ile birlikte Amerika'da yaşıyorum. Yeni yerler, insanlar, filmler, aktiviteler vs keşfetmeyi cok severim ve bunları sizlerle paylaşmak isterim. Umarım güzel bir vakit geçiririz hep beraber. Her zaman düşüncelerinizi, varsa sorularınızı bekliyorum ;) ~~~~~~~~~~~ Hello! My name is Bike and I am from Turkey. Currently I live in America with my husband, Antonio. I love discovering new places, people, movies, activities etc and sharing my experiences with people. I hope we will have fun together ;) Please don't hesitate to ask me any questions and share your comments about my writings, thoughts, journeys etc.

Bir e-mail kadar yakin olmak=)

20 Mayıs 2015 Çarşamba

Yurdumun doğusundan sesleniyorum-Malatya'dan!

Sevgili takipçilerim,

Umarım herşeycikler yolundadır! Bir konferans için gittigim Malatya'da gezgin Bike olarak gezdiğim, gördüğüm yerleri, tattığım, kokladığım güzellikleri sizlerle paylaşmak çok istiyorum!

Okula başladığımdan beri yazılarımda bir akademik, bir eğitici hava var değil mi? Siz de farkettiniz di mi? Çok komik! :) Ama bu şekilde olacak sanırım. Araya ben yine espriler, şiirler, ilginç sorular katmaya çalışacağım :) Dilerim bu şekli ile de zevkle okuyorsunuzdur yazılarımı ;)

Malatya'ya gelmemin sebebi SIU Konferansı oldu. Üzerinde çalıştığım projenin önçalışmasının sonuçlarını gondermistik ve kabul ettiler ;) (öhöm öhöm :)) Benim gibi master veya doktora yapan veya bir sekilde akademide yer almak isteyenler icin bu konferanslar yararlı. Hic dusunmeyin benim calismam yeterli olur mu fln diye.. Gonderdikce gonderin. Sunumu yapılan calısmalardan gordugum en onemlisi calısmanızın bir hedefi olsun, degisik yontemi veya problemi olsun, net ve anlasılır sekilde anlatın probleme nasıl yoneldiginizi, calısmadan neler beklediginizi ve su ana kadar olan calısmanın sonuclarını iyi degerlendirin ve en önemlisi bence ileride ne yapacaklarınız konusunda fikirleriniz olsun ve bunları net sekilde belirtin. Hic cekinmeyin arkadaslar! Hic kucumsemeyin calısmalarınızı. Ha bu arada lutfen basit dusunun ;)
Neyse cok uzatmadan ben size Malatya turumdan bahsetmek istiyorum. Akademik kısımlar herkesin ilgisini cekmeyebilir ama bence yukarıdaki paragraf her alana uygulanabilir seyler, birseyler ;)

Malatya diyince aklınıza kayısı geliyor büyük ihtimalle ama benim bu geziden sonra aklıma ayrıca Bakırcılar, Halıcılar, Kuruyemişciler ve Baharatçılar gelecek. Şehir merkezinde bu çarşıları gezmeyi kaçırmayın bence ;)

Ben konferansın baslamasından bir gun once gelmistim. Ve o gunu sehri gezerek gecirdim. Sehir merkezinde Semsiye sokaktaki City Kent Hotel'de kaldım -- öneririm bu oteli sizlere. Guleryuzlu calısanları, temiz odaları ve guzel hizmetleri ile sevdim burayı.
Şehir merkezinde Şire pazarına  gidip kayısı cenneti ile tanışabilirsiniz ;) Kayısıdan yaptıkları yok yok -- gün kurusu (en çok onerdikleri), sarı kayısı kurusu, kayısı çekirdeği kuruyemişi, çikolatası, döneri, vücut/ saç bakım kremleri etc etc. Malasef kayısı konusunda sıkıntıları var şehrin. Bu sene yeteri kadar yetiştirelememiş - bu tabi fiyatlara da %30 gibi artışla yansımış :/.. Dualarımız sevgili çiftçilerimiz, tarımda ugraşanlarımız, bu kaynaktan ekmek parası alanlarımız için.
 
Şehir merkezinde yürümeye devam edelim ve Abdullah dondurmacısına geldiğinizde durun :) (Sevgili Ado:))..Kesme dondurmasını deneyebilirsiniz ;)

Dondurmaları yedikten sonra veya önce bir de Kernek meydanına ugrayıp şelale onunde daha da fazla serinleyebilirsiniz :) Biz merdivenlerin sonuna kadar tırmandık - hocamız o sekilde tavsiye etti ama bence asagıdan da guzel fotograf cekilebiliyor ;) Ah tabi dondurma eritmek veya yemeden once biraz eriteyim dusunceniz varsa bir nevi işe yarayabilir ;)
Malatya içinden çıkmak isterseniz Battalgazi güzel bir yere benziyor.. Turlar Ulu Camii'den ve Kervansaray'dan daha çok bahsediyorlar ama bence orada keşfedilmesi gereken baska tarihi yerler, dokuntuler, binalar var.. Otobusle ara sokaklardan gecerken gordugum eski Malatya evleri de beni heyecanlandırdı ama inemedim :( Ulu Camii ve Kervansaray fotografını cekerken acıkcası aklım kendi basımı alıp Battalgazi'yi kesfetmekti ;) 
Malatya dışında diğer gidebileceginiz bir yer Arslantepe Höyüğü.  Dürüst olmam gerekirse benim çok ilgimi cekmedi cunku burada sadece kazıların yapıldıgı mekan var.. Tabii eski hayatın gectigi odaları, kapıları, ticari yerleri gormek guzel ama kazılardan cıkarılanların cogu muzelerde.. Bence bu tur yerlerde eskiler fotograflanabilse veya digital bir sekilde gosterilebilse daha ilginc ve duygusal olabilir benim icin :) Sahsi fikrim sadece ;) Eminim bunun yapılabilmesi effor ve maddi destek ihtiyac duyacaktır. 
Size City Kent'te kaldıgımdan bahsetmistim. Ekonomik guzel bir yer ama Kalegöl otel'i gorunce mmm demedim degil ;) Bu otelde kalan hocalarımız oldu ve ilk aksam disarda bir yemek organizasyonumuz vardı. Ben gölün manzarasını fotograflamak ve etrafında yurumekten cok odaklanamadim yemege. Kalegöl otele de bakabilirsiniz Malatya'ya yolunuz duserse ;)
Konferans 18 Mayıs'a kadar devam etti. Sunumumu falan yaptım oh super rahatım. Ve 19 Mayıs sevgili Atamızın bize armagan ettiği genclik ve spor bayramı gunumu de Nemrut gezisi ile kendime armagan ettim ;)
Nemrut'a giderken yolda bir kac yere ugradık.
Ali Dayı'nın Alabalık yeri -- ızgara alabalık yedim ama kremitteki daha guzelmis ;) (ızgara da guzeldi bence). Salataları cok guzeldi :)
Kahta Karakuş tepesi -- açıkçası ilgimi cekmedi. Turlarda buraya geliyorlar ama araba kiralarsanız veya arabanız varsa cok da tavsiye etmiyorum :)

Romalıların 2. Büyük Taş Cendere Köprüsü -- burası ilgincti. Köprünün altından gecen suya ayaklarını sokanlar (dikkat edin ama cok hızlı akıyor su:)) ,köprüde halay cekenler (gelen turistleri etkilemek isteyen sevgili Malatyalı gencler) :)
Ve sonrasında uzun suren ve yorucu bir yolculuk sonrası Nemrut dağına ulaşıyoruz. Araba ile belli bir yere kadar gidilebiliyor ve sonra yaya olarak dağa tırmanıyorsunuz :) Gunes batımını kacırmamak icin buyuk bir heyecanla tırmanan genc, yaslı, cocuk herkesi gormelisiniz :) Hava soguk oluyor ve hatta kar var ama tırmanırken terliyorsunuz ve cok da hissetmiyorsunuz. Tırmanırken iç sesiniz sunu diyor: "Değer mi acaba?" Ben cevaplayayım: Kesinlikle deger :)
Biz güneşin batışını izledik ama battaniyelerle, uyku tulumlarıyla gelip dağın tepesinde sabahlayanlar oluyormus -- bilemiyorum nasil olur ama bilgi vereyim istedim;). Eger boyle birsey yapmak isterseniz yanınıza yiyecekler ve sıkı sıkı kıyafetler alın;)  Gece kimbilir ne kadar superdir yıldızlar: )

Bu şekilde arkadaşlar.. Eğitici, ögretici, yorucu, gülümseten, sevgiliyi dusunduren, aşk ile dolu bir Malatya yaşadım.

Buğday tarlalarının yanından gecerken 19 Mayıs gunu bir şarkı geldi aklıma.. Atam için soyledim (öyle milliyetci degilimdir ama Ataturk diyince cok duygusallasıyorum. Sanırım egitime ve cocuklara verdigim onemden. Endiselerimden. Birseyler yapmak istedigimden).

Bu şarkıyı siz dinlerken size sevgilerimi iletiyorum!
Sevgiyle kalın!
Bike


Buğday şaçlı Atama..
Özlediğim yarime..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder