Language Preference

Bike Kilic

Fotoğrafım
United States
Merhaba! Benim adım Bike ve Türkü'm. Şu an eşim Antonio ile birlikte Amerika'da yaşıyorum. Yeni yerler, insanlar, filmler, aktiviteler vs keşfetmeyi cok severim ve bunları sizlerle paylaşmak isterim. Umarım güzel bir vakit geçiririz hep beraber. Her zaman düşüncelerinizi, varsa sorularınızı bekliyorum ;) ~~~~~~~~~~~ Hello! My name is Bike and I am from Turkey. Currently I live in America with my husband, Antonio. I love discovering new places, people, movies, activities etc and sharing my experiences with people. I hope we will have fun together ;) Please don't hesitate to ask me any questions and share your comments about my writings, thoughts, journeys etc.

Bir e-mail kadar yakin olmak=)

28 Nisan 2015 Salı

İnatçı, Aşık, Deli Dolu Karadeniz

Sevgili takipçilerim merhaba!
Aradan ne kadar zaman geçti bilmiyorum ve bilmek istemiyorum. Az az geziyorum artık -- iş değişiklikleri , hayat değişiklikleri vs vs.. Ama gezdikçe size yazacağımı hep söyledim ve ondan buradayım!
Geçtiğimiz 23 Nisan tatili ile birlikte babamın mezunlar toplanmasına aile kontenjanından katıldım ;) Hacettepe Tıp Fakültesi 1979 mezunları her sene farklı farklı yerlerde bulusuyorlar. Mukemmel birsey! Bu sene Karadeniz turu vardı -- Samsun, Ordu, Trabzon, Rize.. 
Ben de katılmak istedim -- Karadeniz oldugundan ve en onemlisi icimde ukte kalan doktorluk meslegini yapmıs insanlarla beraber olmak gurur verici benim icin. 

Size bir şiirle başlamak istiyorum. 
Bu şiiri aşağıya yazmadan önce bir kac şey soylemek isterim neden o şiiri seçtiğimi anlamanız için. 
Ben Karadeniz'i çok seviyorum. 
Yağmuru, günesi, mavisi, yeşili ile deli dolu..
Insanları genelde inatçı ve dediğim dedikler ve dosdoğrular ve çalışkanlar (benim gördüklerim, bildiklerim, duyduklarım.)
Aşıklar aşık! Boyle bir dogada aşık olmamak kaçınılmaz bence de!

79 mezunlarını çok sevdim
Dostluklarına duydukları aşkları gözlerinden belli
İnatçı, hırslı gençlikleri halen kalplerinde
Deli dolular -- bir dans pistinde saatlerce dans edebiliyorlar -- bir yerden sonra ben dedim annemle babama : "Hadi çocuklar uykum geldi gidelim!"

Ve ben.. 
Ah ben bu yoğun, rengarenk duygularımı alıp ne yapayım? 
Şiirler mi yazayım?
Resimler mi çizeyim? 
Fotoğraflar mı çekeyim?
Çalgılar mı çalayım?
Uzaktayı sevgiliye sayfalarca resimlerle dolu emailler mi atayım? 

Iste bu üç grup çok iyi arkadaş oldular birbirlerine.. 
Ve şu şiirle başladılar serüvene: 

   Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var:

   Yaşadın mı, yoğunluğuna yaşayacaksın bir şeyi

   Sevgilin bitkin kalmalı öpülmekten
   Sen bitkin düşmelisin koklamaktan bir çiçeği

   İnsan saatlerce bakabilir gökyüzüne
   Denize saatlerce bakabilir, bir kuşa, bir çocuğa
   Yaşamak yeryüzünde, onunla karışmaktır
   Kopmaz kökler salmaktır oraya

   Kucakladın mı sımsıkı kucaklayacaksın arkadaşını
   Kavgaya tüm kaslarınla, gövdenle, tutkunla gireceksin
   Ve uzandın mı bir kez sımsıcak kumlara
   Bir kum tanesi gibi, bir yaprak gibi, bir taş gibi dinleneceksin

   İnsan bütün güzel müzikleri dinlemeli alabildiğine
   Hem de tüm benliği seslerle, ezgilerle dolarcasına

   İnsan balıklama dalmalı içine hayatın
   Bir kayadan zümrüt bir denize dalarcasına

   Uzak ülkeler çekmeli seni, tanımadığın insanlar
   Bütün kitapları okumak, bütün hayatları tanımak arzusuyla yanmalısın

   Değişmemelisin hiç bir şeyle bir bardak su içmenin mutluluğunu
   Fakat ne kadar sevinç varsa yaşamak özlemiyle dolmalısın
   Ve kederi de yaşamalısın, namusluca, bütün benliğinle
   Çünkü acılar da, sevinçler gibi olgunlaştırır insanı

   Kanın karışmalı hayatın büyük dolaşımına
   Dolaşmalı damarlarında hayatın sonsuz taze kanı

   Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var:
   Yaşadın mı büyük yaşayacaksın, ırmaklara,göğe,bütün evrene karışırcasına    
   Çünkü ömür dediğimiz şey, hayata sunulmuş bir armağandır
   Ve hayat, sunulmuş bir armağandır insana



Ataol Behramoğlu

İşte ben de dolu dolu yaşadım her anını bu gezinin.. 

Mavilikleri ve yeşillikleri dolu dolu yaşadım. 
Yason Burnu (Ordu), Boztepe'de teleferik keyfi (Ordu), Uzungöl (Trabzon), Ayder (Rize) görmenizi tavsiye edebileceklerim ;) 

Yolları dolu dolu yaşadım. 
Bir yandan kar ile süslenmiş dağlar, bir yandan tepelerdeki tahta evler, bir yandan çay tarlaları.. 



Yemekleri dolu dolu yaşadım
Lahana turşu kavurması, Laz böreği  (aslında tatlı) , Muhlama ve fırın sütlaç mutlaka denemeniz gerekenler ;)
Samsun'da gittiğimiz Bolaman Yıldız Otel restaurant'ın yemekleri hakkında olumlu birşey söyleyemeyeceğim ama mekan çok güzeldi. Tavsiye ederim ;) 
Ordu'da öğlen yemeği için durduğumuz Aktaşlar restoranın pidesi çok güzeldi!
Ordu'da Sagra'ya ugrayın bir sarelle ve fındık çılgınlıgını yasayın;) -- Sarelle çesmesini gördüm seneler seneler sonra!!  (Kardesimi düşünüyorum simdi :))
Ordu'da Kabakdağı köyünde organik recelleri, otları vs alabilirsiniz;) -- ben kavanoz dizaynlarına bayıldım!:)

Müziği dolu dolu yaşadım. 
Fatsa'da Yalçın Otel'de akşam yemeğinde bize Kaptan lakabında bir şarkıcı eşlik etti. Inanılmaz coşturdu :) Karadeniz'de yakalarsanız gidin diye onerebilirim. :)
Buna ek olarak otobuste de yaşadık muzik dolu anlar: kanun esliginde (Ali arkadasımız sağolsun!) ve Sultan arkadasımız sağolsun! (Ben de oldum bir 79 mezunu;))

Eskiyi yaşadım dolu dolu.
Tahta ve taş evleriyle..

Kendimi yaşadım..
Bunu anlatmak zor.Boşver! 
Tek diyebileceklerim: Fotoğraf çektim, şarkı söyledim, sevgiliye emailler attım/ hikayeler yazdım paylaştım, çimene boylu boyunca uzandım kocaman dağlara karşı yattım, evlerin arasına girdim başka hayatları tanıdım, süprizler hazırladım, anne ve baba ile ilişkileri pekiştirdim, yeni insanlar tanıdım..

Karadeniz..
Hey İnatçı 
Hey Aşık
Hey çocuk, genç, yaşlı
Hey Deli Dolu Karadeniz..

Her gittiğimde bu daha başlangıç dediğim Karadeniz..
Beni bu yeşillikler, bu temiz hava, bu mavilikler, bu deli doluluklar, bu duygu yogunlukları çekiyor.
Of biliyorum duygu yogunlukları basıma dert kimi zaman ama soyle dısarıya cıkıp bir nefes cekip kendime getirebilecek bir yer istiyorum
Beni anlayabilecek
Benimle yaşayabilecek
Benim bu deli doluluguma, inatcılıgıma ayak uydurabilecek
Beni arada silkeleyebilecek bir yer..

Bu daha başlangıç..
Herşey çok güzel olacak.. 



Sevgiyle Kalın!
Bike

video



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder