Language Preference

Bike Kilic

Fotoğrafım
United States
Merhaba! Benim adım Bike ve Türkü'm. Şu an eşim Antonio ile birlikte Amerika'da yaşıyorum. Yeni yerler, insanlar, filmler, aktiviteler vs keşfetmeyi cok severim ve bunları sizlerle paylaşmak isterim. Umarım güzel bir vakit geçiririz hep beraber. Her zaman düşüncelerinizi, varsa sorularınızı bekliyorum ;) ~~~~~~~~~~~ Hello! My name is Bike and I am from Turkey. Currently I live in America with my husband, Antonio. I love discovering new places, people, movies, activities etc and sharing my experiences with people. I hope we will have fun together ;) Please don't hesitate to ask me any questions and share your comments about my writings, thoughts, journeys etc.

Bir e-mail kadar yakin olmak=)

8 Ekim 2014 Çarşamba

Santorini'nin Işıkları

Işık ne demek sizce? - Lütfen mantıklı olmasını beklemiyorum.Mantık da aramıyorum. Aklınıza ilk gelenler (yani kalbinizden çıkanlar) neler?
Daha kolaylaştıracak olursam sorumu..
Işığın bir rengi var mı? Varsa ne renk?
Merak etmeyin benim cevaplarım ve hikayelerim hazır önce size sormak istedim ;)
Peki nasıl bir duygu veriyor size? Üzgün veya mutlu veya her ikisi de veya başka bir duygu?
Görevi nedir?Evet ciddiyim bu soruyu soruyorum! Nedir ışığın yaptığı demek istediğim aslında.
Ben başlığımda çoğul kullandım ama sizce tek mi çoğunluk mu?
Korkuyorum bu sorularla yazımı okumadan kapatacaksınız sayfayı! Tamam size işin aslını anlatacağım..

Atina'lı arkadaşım Nikos'un (profesyonel fotoğrafçı - hatta yaklaşık 9 senelik Atina iş hayatını bıraktıktan sonra 2000'den beri bu işi yapan ve işine aşık) Ia'daki Oria Gallery'sine uğramamla başladı bu ışıkla serüvenim ve arayışım; çünkü eserlerinden etkilenmiştim.

Hadi başlayalım!

04.10-2014 - Cumartesi 14:30 - Santorini Rüzgarları
Santorini'nin kutu gibi havaalanında bekliyorum kalacağım dairenin sahiplerinden birini..Beni alacaklar. Bir süre bekliyorum ve sonrasında elinde "Sweet Home" kağıdını tutan güzel bir çocuk görüyorum.. Büyük bir mutluluk ışığı ile koşuyorum..
Adı George - apartman sahiplerinin oğlu. "Santorini rüzgarlı bugün" diyor..Zararı yok diyorum..

Biraz tanıtım:
Sweet Home,Santorini'de Karterodos şehrinde. Fira ve Ia Santorini'nin en ünlü, bilinen, zengin bölgeleri. Fira'ya 15 dakika yürüyüş mesafesi var.
Sweet Home 3 katlı bir daire..Bazı odalarını turistlere açmışlar aile..Odalar temiz ve konforlu. Ben iki kişilik odada kaldım -- George'a neden yalnız geldin sorusunu sordurttu bu.:).. Giderseniz oralara burada kalabilirsiniz ve hatta benden Popi'ye selam söyleyin:)

Aynı gün - 19:30 - 20:00 - Odanın Işıkları
Odaya vardığımda 2 saat bir uykudan sonra Fira'ya yürüyüşe çıktım ve bir iki saat sonrasında odama dönerken yolun üzerindeki supermarketten elma, yoğurt (bayılıyorum Total marka yoğurda), feta peynir, pasta gibi bir ekmek ve naneli yeşil çayımı aldım.. Evde beni ziyafet bekliyordu.
Odaya vardığımda ışıkları yaktım..Mavi ve pembelerle dolu odada biraz karanlık vardı..Işık karnımın açlığını hatırlattı.. Meyveli yoğurt, ekmek arası peynir ve bir de yeşil çay..Odanın ışıkları uykumu getirene kadar ninni söylediler bana..Her akşam bu şekildeydi..Ondan size her günün akşamını yazmayacağım..
Işıklar arada daha canlıydı..Arada sönüktüler..Arada da hiç yanmadılar..Akşamları yalnız çekilmiyordu biliyor musunuz? Neyseki günümü anlatacak kırmızı defterim ve spontane plan yapsam da odanın ışıklarının gösterdiği haritam vardı yarına güzel başlatan..
05.10.2014 - Pazar bütün gün - Yıkıntıların arasındakı Işıklar
Sabah kapımın dışındakı masada kahvaltımı yaptıktan sonra görmek istediğim iki müzeye gittim -
Museum of Prehistoric Thera 
Archaeological Museum

Bir bilgi:
Santorini benim yeni ögrendigim uzere bir büyük volkan patlaması ve bir kac deprem sonucu oluşmus bir sehir. Inanılmaz! Halen denizin içine doğru uzanan bir sehir olabilir düşünsenize.
Aslında Thera ismine sahip bu şehirde insanlar volkan patlamasından önce bunu bilerek evlerini terketmisler..Milyonlarca yıl sonra arastırmacılar geri gelip kesfetmeye başlamışlar bu tarihi.. Yıkıntılar içinden cıkan eserler de (özellikle küpler, mutfak esyaları ve resimli duvarlar) tarihi müzelerde sergileniyor -- bir çoğu da Atina'daki müzelerde.
Müze gezilerimden sonra size önceden de tanıştırdığım arkadaşımla buluştum. Ve motorbisikleti ile beraber Santorini'nin rüzgarına yeniden merhaba diyerek başka farklı tarihi şehirlere gittik. Oradaki tarihin Işıklarını da selamladık..Gitmenizi kesinlikle önerdiklerim:
Akrotiri -- Efes antik kent gibi düşünebilirsiniz. Fakat bir bina içine alınıp korunmuş dışarı etkilerden (yağmur, ruzgar vb). Dokunabilsek hissedebiliriz yıkıntıların tozunu toprağını .. Yine de Işıklar bize hikayeyi anlatıyor..
Emporio -- Venedik stil bu evlerin olduğu kasabaya gitmenizi öneririm. Turistlerin çoğunlukla gelmediği bir yer oldugundan sakin bir havası var. Renkli kapılara vuran ışık beni hep meraklandırdı içi ve dekorasyonu nasıl diye. Her ne kadar Nikos'a kapıyı çalsam mı diye sorsam da cesaret edemedim:)
Pyrgos -- Bir eski Şato bu kadar güzel şekilde kutu kutu evlere dönebilir!

Bu kadar rüzgar, ışık yedikten sonra yorulduk ve Perivolos sahilinde durakladık bir yemek molası/ deniz sesi molası için.. Yarın görüşürüz..Keyfini çıkarın kumsal Işığının! (farkettiyseniz siyah kum - volkanın parçaları)
06.10.2014 Pazartesi 09:40 -Ia'ya yürüyüş
Odadan sabah erkenden çıktığım için kırmızı defterimi şimdi elime alabildim. 2 saattir yürüyorum Fira'dan Ia'ya doğru.. Dağı bayırı taşı aştım da geldim ve bir uçurumun köşesine oturdum. Çikolatamı yiyorum..Güneş sırtımı yakıyor..Taşların ışıkları, doğanın ışıkları, kertenkelelerin ışıkları gözlerimi kamaştırıyor.. Onlara diyorum ki "Şu an suracıkta ölsem mutlu bir ölüm olur!". Yapma diyorlar..Daha güzel denizler var göreceğin, daha güzel taşlar, daha güzel hayvanlar..Ilerliyorum taşlı yollarda Işıkların eşliğinde..Şimdiki Zamanın Işıklarıyla..

Bir Bilgi:
Ia'ya yürümeniz için Fia'ya vardığınızda Cable Car oklarını izleyin.. Sonra bakın ben fotograflarını çektim geçeceğiniz yolların. Ah bu arada durmaksızın yürürseniz 3-3.5 saatlik bir yürüyüş..Inişler, tırmanmalar ile beraber.Mutlaka bir yürüyüş ayakkabısı (parmak arası veya sandalet NO!..Mutlaka ağıza atımlıklar ve bir litrelik su)..Hazır olun mükemmel bir manzara!
Aynı gün içinde 12:00 - Az kaldı!
Bir kilise buldum..Gölgesine sığındım..Uzaktan güzel Ia'yı görebiliyordum! Yolda o kadar güzel ışıklar gördüm ki..Insanların Işıklarını! Yaratıcılıkları ile, küçük bir sanatsal veya esprili dokunuşları ile ne kadar da güzel oluyor bu hayat bu insanlarla!
13:30  - Ia'da "Greek salad" molası
Ia'ya vardım ve açlıktan öleceğim! Yediğim çikolata eridi bitti kül oldu! Adını unuttuğum bir kafedeyim. Greek salad ve çay söyledim. Insanları izliyorum. Önümde deniz manzarası var..
16:00  - Herkes gider Mersin'e ben giderim tersine!
Ia'yı dolaştım yemek sonrası..Şu anda da ünlü olan, herkesin akın akın güneş batımını izlediği Oia Castle'dayım.
Bir minik bilgi: Aslında "Ia". Oia  Ingilizce'de.. Ama Ia dogrusu - Nikos'tan ögrendim
Herkes bakar denize benim gözüme de boyanan banka ve masaya gider.. Insanlar aslında Işığı burada (da) görmeliler dedim içimden..
 Ia sokaklarının aslında Fira sokaklarından farkı yok:) Sadece daha yaratıcılık farkettim.. O Işıkları da sizle paylaşmadan geçemicem..
19:00 - Gecenin Işıkları ve Bebekler gibi uyumak
Gecelere laf attım önceden ama bu tatilde keyifle izlediğim şüphesiz ki Gecenin Işıklarıydı.. Her şekilde bana ulaştılar..
Kapı önümdeki jakuzinin süslemelerine vurarak..
Şato evlerin ışıklarından..
Bir yeldeğirmeninden..
 07.10.2014 Salı 11:55 - "Αντίο..Τα λέμε σύντομα" (Güle güle..Yakında görüşürüz)
Bugün dönüyorum Istanbul'uma..Santorini'yi çok beğendim -- ki Ege'nin her tarafına hayranım ben..Şu dünyaya bir daha geleceksin ne değiştirmek istersin derseler tek diyeceğim Ege'li olsaydım (diğer herşey aynı kalsın).
Yeniden yürüdüm Fira'ya ve ilk gün girdiğim el yapımı çalgıları, küpeleri, kolyeleri olan yere..Gitmenizi öneririm (Kisiris mağazanın adı) ve oradaki dükkan sahibi beyefendiye de selamlarımı iletin lütfen:)
Sonra bir de kahve içtim adına da Greek coffee dedim.Şekersiz..Cafe Wine Restaurant'ta.. Lefteris ile de güzel bir sohbet ettim ayak üstü..(restaurantta bana servis eden arkadaş)

08.10.2014 Çarşamba 22:21 - Evin ışıkları yanıyor..Uyumamış daha..
Dün yazamadım çünkü gece geç varmıştım eve..
Yalnız bir seyahatten dönmenin bir ağırlığı oluyor biliyor musunuz?
Bunu
İki tane roman bitirmeye mi
Tek başına kalınca bolca düşünmelere mi
Erkenden yatmaktan dolayı uyumaya alışan bedene mi
Bir uçaktan binip diğerine binmeye mi
Havaalanınlarındaki o kimi zaman basık havaya mı
Tatilde bana eşlik eden Işıklara mı
Bağlayayım?
Hepsine evet..

En başta sorduğum soruya gelecek olursam:
Işık dediğin her yerde..
Her şekilde sana ulaşabiliyor.Bu nedenle değişik renklere bürünebilir.
Bu arada o kadar taklitçi ki sen nasıl bir haldeysen o şekle bürünüyor.
Sen ister modunda ol ister olma sana şunu demek istiyor:
"Herşey göründüğü gibi değil..Ve o herşeyin içinde bir Işık gizli..Bunu çıkaracak güç sende..Önce kendinden başlamaya ne dersin?"


Ülkemde şu an karanlık günler geçiren şehirlerdeki insanlara adıyorum bu yazımı..
Dünyada su an karanlık günler geçiren insanlara adıyorum bu yazımı.
Şu an herhangi bir sebepten dolayı karanlık günler, saatler geçiren insanlara adıyorum bu yazımı..




Işığı Izle..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder