Language Preference

Bike Kilic

Fotoğrafım
United States
Merhaba! Benim adım Bike ve Türkü'm. Şu an eşim Antonio ile birlikte Amerika'da yaşıyorum. Yeni yerler, insanlar, filmler, aktiviteler vs keşfetmeyi cok severim ve bunları sizlerle paylaşmak isterim. Umarım güzel bir vakit geçiririz hep beraber. Her zaman düşüncelerinizi, varsa sorularınızı bekliyorum ;) ~~~~~~~~~~~ Hello! My name is Bike and I am from Turkey. Currently I live in America with my husband, Antonio. I love discovering new places, people, movies, activities etc and sharing my experiences with people. I hope we will have fun together ;) Please don't hesitate to ask me any questions and share your comments about my writings, thoughts, journeys etc.

Bir e-mail kadar yakin olmak=)

21 Eylül 2014 Pazar

LOVE is all YOU need

Bu haftasonu Aylin'imin ve sevdiceği Mehmet'in düğünü için en sevdiğim şehir Izmir'deydim (aslında tam bir Ege aşığıyım).. 
Bugün size Gaziemir'deki şanslı karşılaşmalarımdan ve kültür turundan bahsedeceğim .

Gaziemir aslında eski Seydiköy - 1965'e kadar. Burasının nüfusunu çoğunlukla Rumeli göçmenleri oluşturmuş. Hediye ablam Gaziemir sokaklarını gezerken diyor :"Kızım eski taş Rum evlerinden eser kalmadı. Geriye kalanlar da kırık dökük içinde..".. 

Yine de kurtarılan kurtarılmış -- mesela eskiden tren istasyonu olan yer simdi Gaziemir Anı evine çevrilmiş. İçinde 1925-1950 yıllarında Seydiköy’de yaşayan bir ailenin ev hayatı da canlandırılıyor. Gitmenizi öneririm ve hatta gönlünüzden kopan bir bağışta bulunabilirseniz cok sevinirim :)

Başka burada neler yaparsınız Tayyip abi diyorum: "Kızım biz buralarda büyüdük herkesi tanıyoruz.Masamızı kuruyoruz. Sokaktan geçene de bir tabak koyup davet ediyoruz soframıza..Sonra da laf lafı açıyor.."

Hediye abla ekliyor: "Aralık'ta gel buralara kızım. Deniz çarşaf gibi. Kadriye ablanla piknik sepetlerimizi alıyoruz ve yürüyüş yaparak denize varıyoruz. Çok güzel bir duygu.." ve sonrasında devam ediyor "Benim oğlum arkadaşlarıyla burada ayrıca dağ yürüyüşleri yapıyorlar. Bir plan yaparlarsa seni de haberdar edecegim. Ben eskiden katılırdım ama şimdi yaşımız ilerledi, onları durdururum diye korkuyorum.."

Gaziemir belediyesi ayrıca inanılmaz yardımlarda bulunuyormuş. Örneğin cenazesi olan eve çay ve pide servisi yapıyormuş - kapılarına kadar geliyormuş. Çalışmayanlar için bedava dil dersleri , resim dersleri ve muzik dersleri varmıs -- tabii bu Istanbul'da da var ama her semtte var mı bilemiyorum. Yanılıyorsam beni düzeltin lütfen. :)
Hediye ablam resim yapıyor ve ud çalıyor Tayyip abim işe gittiğinde. Hatta resimlerinden birinde benim hayalimdeki evi çizmiş :)

Sohbet ederken Bahar abla ve Yılmaz abi geliyor.. Stockholm'a gitmişler göç sonrası onlar da (Bulgar göçmenleri). Iki tane kızları var ve Bahar abla bana bakarken onları özlediğini farkediyorum ve gülümsüyorum. "Stockholm'da da bir odan var. Bekliyorum" diyor Bahar abla. 

Bu yazıyı nasıl toparlayacağım, nerede bitireceğim ve neye bağlayacağım aslında bilmiyorum. Tek bildiğim aşkı hissettiğim her yerde yaşayabilirim ben. Tabi hayata atılmaya geç kalıyorum belki de aldığım karar değişikliklerinden sonra -- Tayyip abimden aldım bu dersi ;).Ama ne farkeder ki? 

Ister Istanbul'da bir yerde
Ister Gaziemir'de bir Rum evinde
Ister Urla Özbek köyünde.. (Hediye abla cok tavsiye etti ev bakmamızı;))
Ister orada burada şurada.
Imkanların olduğu surece
Karnını doyuracak ruhunu doyuracak bir işin olduğu sürece
Yağmur yağarken şarabını paylaştığın sevgilin olduğu sürece 
Her şey vız gelir tırıs gider bana!

O zaman şerefe uzaktaki sevilen, seven..
Sevgiyle Kalın!

As a sweet balsam
I will be next to you
I am a thirsty map
Wanting to drink the ink of your route

PS: 2 hafta sonra Yunan adasına bir yolculuğum var. Takipte kal lütfen, paylaşmak istediklerim olacak;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder