Language Preference

Bike Kilic

Fotoğrafım
United States
Merhaba! Benim adım Bike ve Türkü'm. Şu an eşim Antonio ile birlikte Amerika'da yaşıyorum. Yeni yerler, insanlar, filmler, aktiviteler vs keşfetmeyi cok severim ve bunları sizlerle paylaşmak isterim. Umarım güzel bir vakit geçiririz hep beraber. Her zaman düşüncelerinizi, varsa sorularınızı bekliyorum ;) ~~~~~~~~~~~ Hello! My name is Bike and I am from Turkey. Currently I live in America with my husband, Antonio. I love discovering new places, people, movies, activities etc and sharing my experiences with people. I hope we will have fun together ;) Please don't hesitate to ask me any questions and share your comments about my writings, thoughts, journeys etc.

Bir e-mail kadar yakin olmak=)

28 Mart 2014 Cuma

INDIAnilmaz Yolculuk!

Bir Hindistan günlüğü..
Düşlerin ülkesi..
Yitik çocukların evi..
Şarkıların sayıklandığı kutsal mekan..
Inancın rengiyle tütsülü kokularla dolu ülke..

Günlerce soluk soluga gezdim bu kadim ulkeyi..
Nereye baksam şaşırdım bu kalabalik ulkede..
Cok yurudum cok fotograf cektim cok guldum cok agladım bu renkli ülkede..
Yokluk cektim cokluk cektim..
Yalnızlık hissettim beraberlik hissettim..
Farklı hissettim bir hissettim.
Güzel hissettim çirkin hissettim..
Genç hissettim yaşlı hissettim..
Pis hissettim temiz hissettim..
Aşk hissettim hep aşk hissettim..
Hislerle dolu bu ülkede..

Sizlerle herseyi paylasmak istiyorum.. Her ince detayi.. Elimde olsa hepinize yuzyuze anlatsam sarılsam sonra dinlesem sizleri.. Eger giderseniz oralara sizlerle paylasmak istediklerim var kimbilir işinize yarayabilir.. Eger giderseniz oralara kimbilir bir not dusersiniz benim anlattiklarimdan ;) Hadi "hold my hand" cikalim bu inanilmaz ruya gibi yolculuga!

Yeni Delhi - "Always Chant and Be Happy"
13 Mart aksamı Delhi'ye ulastıgımızda inanilmaz bir trafikle karsilastik.. Oyle boyle degil..Kornalar, arabalar, minik taksiler (rikşa), motorsikletler..Indianilmaz bir yolculuk sonrası kendimizi otelimiz Cottage Yes Please'de bulduk.
Hazırlandıktan sonra aksam yemegi icin Hotel Saravana Bhavan Guney Hindistan yemeklerinin tercih edildigi restoran'a gittik. Burada size Rawa Masala Dosa'sını yemenizi ve Lassi'sini (ayran) icmenizi oneririm :) Yemek sonrasında da kahve isteyin sizi bir supriz bekliyor ;)
Yemekler bittikten sonra odalara gidip gunun yorgunlugunu aldık guzel bir uykuyla.. Odaların ici temiz.. Kendileri havlu ve kucuk bir sabun veriyorlar ama dilerseniz daha fazla sabun bulundurabilirsiniz yanınızda. Odada sivrisinekler olabilir pencereli odaya dustuyseniz o sebeple sinek kovarlar bulundurmak yararlı olabilir bavulda ;)
14 Mart sabahı Cafe Fiesta'da guzel bir kahvaltıyla gune basladık. Gozleme yiyebilirsiniz..Parata'nızı (ekmek) yogurda bandırın yiyin..Meyveli yogurttan da alabilirsiniz.. Masala çayı'nızı veya alıştığınız siyah cayı yudumlayın..

Kahvaltıdan sonra bir yarım saatlik suremizde kimisi alısveris yaptı, kimisi gezdi etrafı fotograf cekti..Ben ise tahtalardan sekiller yapan bir magazanın sahibinin "It is a surprise for you" lafı ile iki adet kına yaptırdım :) Kolumun icindekinde anlatılanlar basarı, sans, kısmet.. Omzumdaki Om isareti -- evrimlesmeyi ve tanrısal gucu anlatıyor anladıgım. Yaptırdıktan sonra bir yarım saat suruyor kuruması kınaların :) Ve kokusu da itici gelmedi bana burada bildigim kınaların kokusunun dusununce :)

Alısverisler sonrasında tarihi turumuza baslıyoruz:

India Gate ve sonrasında Humayun Turbesi -- tarihlerinden bahsetmeyecegim size. Tek soylemek istedigim en aşık oldugum sey kırmızı taşlardan yapılıyor olması bu yapıtların ve hepsinin ince detaylarla işlenmis olması.. Bunun yanısıra yesil papaganlarla da pırpır aşklarını yasıyorlar orada :)
Lotus Tapınagı. Delhi'deki 7 Bahai tapınaklarından biri.. Lotus cicegi biciminde bina..Dısardan ve icerden tamamen bir muhendislik sahaseri burasi! Tapınagın icin cok sakin ve sessiz. Metinler okundu ve bir tur din muzikleri soylendi.. Inanilmaz rahatlatıcıydı..


Hare Krishna Tapınagı (ISKCON - international society for krishna conciousness) -- Muzik dans yemek her gun! 6.30 p.m gunes batarken baslıyorlar.. Grup liderimiz Zafer Bey tam bir Krishna'ci! Bayıldım ben buradaki ortama! :) Zıpladık dans ettik gulduk eglendik insanlarla.. Ibadet etti insanlar.. Dualar okudular.. Tapındılar.. Sonrasında eslik ettiler dansa muzige.. Hep bir agızdan bagırdılar: "Hare Krishna" (PS:Erkin Koray'ın parcasını da bilmiyordum ve yeni ogrendim! Buyrun dinleyin dilerseniz: https://www.youtube.com/watch?v=Q1YUx50Scx4)
 Bu arada yemekten once yoksullara dagitilan mısır pilavlarından da denemedik degil. Burada beni buyuleyen sey herseyin (tabagın, kasigin) dogal olması ve dogaya karısacak olması sonrasında. Bir kac yaprak olmus sana tabak!
Gezilerimizden sonra Govinda's restaurant'ta aksam yemegimizi yedik.. Acık bufeydi.. Yemekler cok guzeldi.. Ayranları cok guzeldı.. Tatlılardan sutlac gıbı olan ama adı farkli olan ("Kheer" Rice Pudding) tatli cok guzeldi.. En onemlisi karsilamaları cok guzeldi -- bir nevi merhaba demekti alınlardaki bu kutsama diye dusunuyorum ;)
PS: Pilavları cok guzel:) 

Agra-->Jaipur--"Holi aşkı içimizde! Ah biraz kırmızı, mavi, mor toz boya da kaçmıs içime;)"
Sabahın 5i kalkıp 6.30taki trenimize yetismistik. Tren yolculuklarını hep severim. Konforlu olmayabilir her tren... Hatta Hindistandakilerde konfor aramayın bence eger first class degilseniz ki bilemiyorum first classlar nasillar :)) Ama ben sevdim trenlerini.. Kahvaltı , sıcak su ve cay ikramlari var daha ne!
Yolculuk sırasında varos mekanların yanından gectik.. Kapıyı actım trenin ve cıktım dısarı.. Ilk basta fotograflayamadım cunku bakmak istedim gormek istedim insanları, yaşamı oradaki.. Sonra bir kac kare yakaladım ama gostermiyor bence ne hissettigimi..Puslu bir gundu zaten ondan net de olmadı kareler..Tam yuzum dusmustu ki bir uzunca tren yakalandı objektife.. Rengarenk..Eller havada resimler.. Universal aşk dedim onun adına ve varoştakilere  el salladım opucuk gonderdim onlara.Belki de bu universal tren bir mesajdı bana ;)

Jaipur'a vardiktan sonra Zafer Bey'in arkadaşı karsıladı bizi (Avril Raj -- ondan ilerleyen satırlarda bahsedecegim;)) ve bir de hamallar karsiladilar.. Hop attı mı bavulları kafalarının uzerlerine devam ettiler hızlı adımlarla :) Bindik minibüsümüze ve otelimiz Arya Niwas 'a vardik.

Otel bizi yemyeşil bir bahçe ile karşıladı.. Sonrasında desenli bardaklarımızda caylarımızı yudumladıktan sonra Agra'nin tarihi yerlerini görmek için yol aldık.
Agra sehrinde iki önemli kişi var biri Ekber (Agra kalesini yapan) biri de Imparator Sah Cihan (dünyaca unlu Tac Mahal'i yapan).
Agra Kalesi -- kırmızı kale geliyor aklıma.. Inanılmaz bir işleme var binada. Beni en büyüleyen de Hamamı oldu. Yalnız hamama giriş yasak--bekçisine bir kac rupilik (Hindistan para birimi) bahşiş verirseniz içeriye sokabiliyor. Icerisi kucuk tümsek aynalarla kaplı ve mumlar kullanarak bu aynalarda yansıma etkisi ile büyüleyici bir show ile karşılaşabiliyorsunuz!.

Cok gezdik dolaştık aksam da kendimizi köy eğlencelerinde bulduk.. Chowki Dani Koy Eglenceleri.. Açıkçası benim cok ilgimi çekmedi.. Turistlere yönelik bir yerdi.. Lokal hissedemedim kendimi :) Ama güzel tarafı Bindola restaurant 'ta kırmızı şarapları yudumlamaktı enfes vejetaryan yemeğimi yerken :)

09:00 a.m
Ertesi gunu benim için önemliydi.. Kendimi şımartmak istediğim bir gundu.. Ve bunu dusunurken sevgili Avril Raj elinde güller ve boynuma taktığı ciceklerle geldi.. Masadakiler şaşkın ama direk adapte oldular ve bir ağızdan bağırdılar "Iyi ki dogdun Bike".. Asıl siz iyi ki doğdunuz be güzel insanlar! Avril sonra dedi ki sen 67 yasındasın.. Neden mi? Bir sonraki hayatta onun eşi olacakmışım! 
Eh be Avril farklı dünyaların insanı da olsak doğum gunu sabahımı senlendirdin! Tesekkurler!


10:00 a.m
Ve diğer kutlama da Holi festival ile başladı! -- Iyiligin kotulukleri yenmesini kutluyoruz. Bu renkli festival farkliliklari ortadan kaldırıyor..Herkesi bir ve butun yapıyor.. Hep beraber dans ettik o renkli tozlar havada uçuşurken.. Hep beraber sarkı söyledik.. Hep beraber toz attık birbirimize.. En sevdiğim renkler pembe, mor ve mavi :) Hep beraber fotoğraf çekildik çektirdik! Happy Holi! Happy birthday!
Holi sonrasında yıkanıp paklanmak cok zor oldu.. Ama olsun zaten sokaklarda herkes rengarenk takmıyorsun bile:)
Sonrasında maymun tapınağına gittik. Maymun cenneti..Tepkiler, bakışlar -- kesin biz onlardan geldik :) Ellerinin ici yumuşacık hissediyorsun elindeki kuru inciri kaparken onlar.. Buyuklerine saygı var eger onlar gormusse elindekini önceden küçükler yaklaşmıyorlar -- saygıda kusur etmem maymun abi ;) Sonra Monkey Monster arkadaşımız cıktı karsımıza.. Yardımıyla çıkardık maymun kardeşleri omzumuza basımıza sırtımıza :) Keyiflerine diyecek yok maymun kardeşlerin :) Bitirince uzumlerimizi, fındıklarımızı, kuru yiyeceklerimizi maymunlara veda ettik -- ki veda etmek kolay değil cunku sehrin içindeler :))Iyi ki sen de dogdun Monkey Monster! Bu maymunlara bakan besleyen sana nice yıllar!
Köşede bir ev.. Zafer Bey diyor ki bu adam genelde gezer olmaz buralarda ama sansınıza evde bugun.. Mukesh baba! Kendisi 10 yasında evi terketmis ve Yogi olmaya karar vermiş.. Ben anlamadım nasil Yogi olunuyor nasil ermiş olunuyor.. Bence 10 yasında terkedip kendi kendine bir hayat kurmasıyla saygı duyuluyor bu adama.. Yoksa ben anlamadım nedir bu Yogi olmak... Mukesh babamızın yuzu hep guluyor.. Bana yaptığı cayı uzatıyor.. Onu inceliyorum evini, etrafta eşyalar olmasa da olanları hızlıca toparlayışını ayakta kalanlar otursun diye.. Bizlere bakısını merakla ilgiyle.. Gozlerini kaçırması kimi zaman.. Dilanım hediye olsun diye bilekliğini verince onu takıp öpmesi.. Dısarıya cıktıgımızda fotograf makinesini alip bizi çekmesi.. Sonra o gulusu ile bize el sallayıp yuvasına dönmesi.. Iyi ki sen de dogdun Mukesh baba!
30 yaşına bastığımın sabahı erkenden kalkıp trene biniyoruz Agra'ya yeniden.. Taj Mahal gezisine..Nasil Eiffer Kulesi, Özgürlük Anıtı bir ülkenin sembolü ise Taj Mahal de Hindistan'ın sembolü kabul ediliyor.Taj Mahal bir aşkın urunu -- Imparator Sah Cihan'in karısı Mumtaz Mahal'in ölümünden sonra onun için yaptirdigi anıt mezar.Beni en cok etkileyen nasıl yapıldığı ---2.5 ton ağırlığındaki mermer blokların 300 km uzaktan taşınması binlerce fil ile, binlerce insan gucu ile..Aşkı yasatmak sevgiyi yasatmak adına..

11:15 p.m
Bir kac Jaipur gezisinden sonra yataklı tren macerasına başlıyoruz aksamında:)

Rishikesh -- "I feel fresh I feel good and I feel LOVE in Rishikesh!"
Yataklı tren anlatılmaz yaşanır :) Bana gore cok nostaljikti.. Yorgunluktan zaten mışıl mışıl uyudum :) Sabah olduğunda zorla açtım gözlerimi ki zaten tren karanlıktı :) Trenden indiğimizde bomboş bir tren istasyonu.. Otele gitmek için cok erken.. Kahvaltıya gitmek için cok erken.. E o zaman bekleme odasında uyuklamaya devam edenler oldu.. Uyumamak için direnenler oldu.. Kitap okuyanlar oldu.. Yazıp çizenler oldu.. Cay / kahve yapanlar oldu :) (Ayse'cim Aydan'cım aklınıza sağlık! Zafer Bey bulduğunuz sıcak suya / bardaklara sağlık! Aşkın ellerine sağlık! :)) Ama cok tatlı bir bekleme oldu ;)
08:00 a.m
Kahvaltıları yaptıktan sonra Rikşalarla otelimizin yolunu tuttuk. Green Hotel bize bir hosgeldiniz karşılaması yaptı ve cok güzeldi :)

 Otelden çıktıktan sonra Ganj nehri kutsama seremonisine katildik.. Belçika'dan gelen bir grup vardı.. Bu Belçika'dan gelen grubun sebebi de Ganj nehrinin temizlenmesinde bir projeye destek olmuslar. Cok hoşuma gitti ve size de bahsetmek istedim :)
Seromoniye gelecek olursam..Ben birsey anlamadım ama bittikten sonra söylenen müzikler cok hoşuma gitti. Bir tanesi halen kulaklarımda ama farkli bir sözle:) "Sivas Ankara" -- sanırım Şira Şangara diyorlardı :))

08:30 a.m
Ertesi gunu kalkıp Yoga dersine katıldık -- 200 rupi 2 saat (7 tl şaka gibi değil mi??=) ama gidip orada pazarlık ediyorsan bu fiyatlar için o zaman iste bir Hintli olmuşsun!:))
Iyengar Yoga' ymıs yaptığımız.. Cok beğendim. Aşık oldum!. Esneme/ nefes egzersizleri / ağrılarını anlamak dinlemek vücudunu! Kesin yogaya başlıyorum. Varsa tavsiyeleriniz nerede gidebilirim lütfen alayım ;)

Yoga dersimizden sonra meşhur restoranımız Tip Top Restaurant'ta bulduk kendimizi.. Neler mi isteyebilirsiniz? -- Tost (peynirli domatesli), pişirilmiş musli veya karışık meyveli yoğurtlu ballı musli.. Naneli limonata.. Zencefil ballı çay :) Bunlar favorimdi benim.. Su an özledim!

 
Bu arada Rishikesh alışveriş için zengin geldi bana diğer gittiğimiz yerlere gore :) Kıyafetler, takılar, kitaplar (ki kitap cok bulamadık aslinda), yoga matları/ çantaları, buruna alına takılacak süslü süslü yapıştırmalar ve biz kadınların ilgisini ceken değişik sekiller yapabileceğin tozdan set -- renklerin ve sekillerin guzelligi beni büyüledi ve en önemlisi satıcı amcanın eğlenceli havası cok güzeldi :))

video

Alışveriş sonrası soluklanmak istedik ve Zafer Bey'imiz sağolsun bizi mükemmel bir yere goturdu! Honey Hut! Dondurmaaaa!! :) Favorilerim böğürtlenli ve diğeri de ballı olan. Burada dilerseniz bir kutu bal alabilirsiniz -- aromalı ballar var. Almadıgım için bilemiyorum tadları nasil ama Zafer Bey'imiz öneriyorsa bir sebebi vardir;).
Tatlılarımızı yedikten sonra alışverişe devam edildi ve gunes batmadan bir kac saat öncesinde Ganj nehrinde bulduk kendimizi.. Hazırlıklı gelinmişti.. Cup atladık Ganj nehrinin sularına -- ruhum arınır mı acep?:) Ben giremedim ama bacaklarımı soktum buz gibiydi su! Cesaretli arkadaşlarım girdiler suya korkmadan hemen! :) Mukemmel bir güneş vardı.. Mukemmel bir sahil.. Mukemmel bir nehir.. Mukemmel bir ses.. Mukemmel insanlar..Gun burada bitti benim için.. Ruhum dingin..Aklım dingin..Kalbim pırpır..

08:30 a.m
Güneşi selamlamak adına ertesi gunu aldık yoga matlarımızı ve ilerledik Ganj nehrine. Seda hocamız ile beraber (kendisi Ankara'da yasıyor ve Sports Internationalda Yoga egitmeni. Eger Ankaralı bir takipçim okuyorsa spor mekanının linki: http://www.sportsinternational.com.tr/?p=club&s=ank&id=21&language=en. Cok güzel bir dersti:))
Kahvaltımız sonrasında da Beatles Ashram'ın yolları taştan Beatles'in zamanında gittiği (1968 yılında) Ashram'a doğru yol aldık.. Aslında adı Maharishi Mahesh Yogi ama Beatles sonrası Beatles Ashram olarak kalmış turistlerin ağzında.
Mukemmel bir yerdi.. Bakılmadıgı için cok kotu olmuş ama Beatles'in rahatlatıcı enerjisi vardi orada..Şarkıları soylendi.. Binalardaki resimler okundu.. Fotograflar çekildi..Super bir yerdi.. Bir sure daha kalabilirim dedim ayrılırken oradan..(bkz: https://www.facebook.com/TheBeatlesCathedralGallery)

Sonrasında Dilan'ımın bir 40 gun daha kalacağı Rishikesh'te eğitim alacağı/ konaklayacağı Ashram'ını ziyaret ettik.. Bir baktım gözlemledim.. Anaç yanımı eksik etmedim. Öptüm Dilanımı sarıldım kocaman ve o aşık sehirde bıraktım ..Dört gözle bekliyorum onu! :)
TR'ye dönmeden once 1 gunlugune Dubai'ye geçtik..Bu yazımda Dubai'den bahsetmek istemiyorum. Cunku Hindistan ruhu farklı..Onun enerjisi farkli.. Ve ben onu tercih edenlerdenmişim iste bu farkındalık farklı!..

Incredible India tabiri gerçekten doğruymuş! 10 günden daha fazla oralarda olmak istedim. Hatta dönerken kafamda bir sonraki planımı yaptım yeniden gideceğim Rishikesh'e (bir aksilik cikmazsa ins).

Orada cok sefillik de gordum..
Orada temiz olmayan ortamlar da cok gordum..
Orada yalnızlık da cok gordum..
Ama orada kendimi çok yakından gordum..
Orada aşkı yeniden tattım.
Orada sevgiyi yeniden tattım..
Orada arkadaşlığı/ grup mentalitesini yeniden tattım..
Orada ogrenciligi/ ogretmenligi yeniden tattım..
Evet belki benim modumdan da ve isteklerimden de kaynaklanmış olabilir..Belki başka yere gitsem aynı seyleri hissederdim..Bunları soyluyor olabilirsiniz..Ama hayır ben kucuk mutlulukları yasatanlarla beraberdim orada.. Beraberliği özlüyorum bunu farkettim.. Beraberim kendimle ve kucuk mutluluklarımla yasıyorum en iyisi bu!
Gabriel Garcia Marquez veda mektubunda demiş ki "Tanrım bir yudumluk yaşamım olsaydı... Aşk içinde yaşardım" . Bunu neden yaşarken demiyoruz ki??


 AŞKI yaşayın AŞK için..



Sizi seviyorum
Sevgiyle Kalın!
Bike

 Me, I smile at the little joys
 I smile, it is really better that way

Özel teşekkürler:
Zafer Bey'e -- Hindistan gezi sayfasına bakın kendisiyle tanışırsınız.. Ona cok teşekkürler.. Bir Hintli gibi gezdim oralari gordum yasadım oraları. Cok teşekkürler!
Seda'ya ve Yusuf hocama -- Bu organizasyonu dusunup insanlari toparlayıp bu inanilmaz yolculuğa on ayak oldukları için.Cok teşekkürler!
Gruba -- Ben farkli bir yerden gelmiş olsam da farkli değil bir hissettiğim için hissettirdiğiniz için. Cok teşekkürler!
Dilanima --Bana bu geziden bahsettigi .. Benimle paylaştıkları.. Guzel yüreği için. Cok teşekkürler!
Sizleri seviyorum :)

Son olarak gitmeden once ;) Hindistan'dan manzaralar ;) Iyi seyirler! 

------------------------
Hindistan gezi turu (Zafer Bey'in websitesi.Siddetle tavsiye ederim): http://www.hindistangezi.com/
Hindistan'a giderken yanınıza almanızı önerebileceklerim:
1-Sabun, ıslak mendiller, hijyenik jeller
2-Carsaf ve yastık kılıfı (bazı oteller için veya yataklı trenler için gerekli olabilir;))
3-Hava sıcak olabilir ama klima calisiyor trenlerde ( ek bir polar vs)
4-Kitap cenneti demişlerdi ama bulamayabilirsiniz.. Ondan kitap alın yanınıza :)
5-Fazladan karton/ plastik bardaklar /çatal/ tabak vs alabilirsiniz.
6- Her turlu soru/ tavsiye için arayın beni mesaj atın ;)

2 yorum:

  1. Tebrikler. İnanılmaz Hindistanı anlatan inanılmaz bir gezi olmuş.

    YanıtlaSil
  2. Harika ama okumak yetmiyor, anlatmaya bekliyorum :)
    Sevgiyle,
    Nur de Ballıca

    YanıtlaSil