Language Preference

Bike Kilic

Fotoğrafım
United States
Merhaba! Benim adım Bike ve Türkü'm. Şu an eşim Antonio ile birlikte Amerika'da yaşıyorum. Yeni yerler, insanlar, filmler, aktiviteler vs keşfetmeyi cok severim ve bunları sizlerle paylaşmak isterim. Umarım güzel bir vakit geçiririz hep beraber. Her zaman düşüncelerinizi, varsa sorularınızı bekliyorum ;) ~~~~~~~~~~~ Hello! My name is Bike and I am from Turkey. Currently I live in America with my husband, Antonio. I love discovering new places, people, movies, activities etc and sharing my experiences with people. I hope we will have fun together ;) Please don't hesitate to ask me any questions and share your comments about my writings, thoughts, journeys etc.

Bir e-mail kadar yakin olmak=)

18 Kasım 2012 Pazar

Trekking kapısı açılır Polonezköy ile:)

Merhaba bir Pazar sabahı Polonezkoy sakinlerine ve sizlere!

Palestra fitness & spa kulubu bir aktivite ile trekking ayarlamıstı Geos Turizm ile birlikte Polonezkoy'de.. Ben ilk gordugumde direk dedim senelerce yapmak istedigim trekking turlarina bir girizgah yapabilirim ve hatta tur gorevlileri/ trekking ile ilgilenen baska insanlarla tanısıp bilgiler alabilirim diye dusundum :)

Biraz Polonezkoy tarihinden bahsetti Kenan Bey (tur rehberimiz) otobusle yollarda ilerlerken: 1775 yılında Polonya devleti, Avusturya-Rusya ve Prusya tarafından bölünerek işgal edildi. Polonya'nın parçalanmasını kabul etmeyen Osmanlı İmparatorluğu bu alanı Polonyalı siyasi göçmenlerin sığınağı haline getirdi...

Dogası, havasi, koy kahvaltilari, minik guzel pansiyonlari ve hamaklariyla:) cok guzel bir yer.. Dilerseniz haftasonu kacamaklari yapın dilerseniz gunu birlik ugrayın bu şirin/ doğayla içiçe yere.. Hic gidip konaklamalı bir zaman gecirmedim orada; ama sizin icin bu siteye bakmanızı onerebilirim: http://www.guzelbirtatil.com/polonezkoy/

Biz nasil bir gun gecirdik sizce? :)

Guzel bir koy kahvaltısı yedik.. Cok guzel cay bahceleri/ koy kahveleri var.. Her kose basında bir sıcak/ nostaljik yer bulabilirsiniz. Leonardo restaurant'ı herkes cok onerdi..Belki siz de onu denersiniz ve paylasırsınız deneyimlerinizi benle;)


Oncelikle 5 kmlik parkurunu iki kere yuruduk :) Yagmur da baslamıstı oncesinde ve o guzel yaprakların/ topragın kokusu ve kafamdaki sarkılar/ fısıltılar eşliginde cok guzeldi trekking.. Kenan Bey diyor ki: "Burasi zorlayıcı bir parkur degil. Herkese gore ideal bir parkur". E o zaman Kenan Bey var mısınız bir üçüncü tura daha?;)


Yürüyüşümüze ara verdikten sonra meydanda bir köy kahvesinde köpüklü kahvemi icerken çocukluk aşklarını devam ettiren ve yine o aşklarını kendileri hakkında konusmaları/ birbirlerine bakışları ile anlatan Binnur Hanım ve Dündar Beyin sohbetleriyle günüme daha bir güzellik kattım :)

Kahveden sonra kimilerimiz molaya devam etti ama Binnur Hanim ve Dundar Beyin de beni onayladigi gibi 5 km bize az geldi gel şunu bir 10 yapalım dedik ve parkurumuza yeniden devam ettik :) Zaten dondugumuzde Polonez sucuk-ekmek bizi hazir bekleyecekti ve haketmeliydik onlari :)

Parkur bitti ama buralarda/ eskiden yasamış Zosia teyzemizin anı evini de ziyaret etmeden edemedim.. Onun da kapısının girisinde yazdigi gibi kendi evimmis gibi gezdim odalarini/ albumlerine baktim/ aynasında kendime baktim gulumsedim/ kitaplarini inceledim, kokladım.. Sevgiyle anıyoruz o anlari..
"Sevgili Yurttaslarim!Bir Polonya atasozu der ki:misafir eve geldi mi Tanri eve geldi demek.. Oyleyse lutfen kendinizi evinizdeymişsiniz gibi hissedin, meyvalardan yararlanın,bahceleri ve evi kullanın.Butun Adampol şarkılarınızı ve gülüşlerinizi duysun. Hepinize sağlık dolu, hoş, neşeli tatil gecirmenizi ve hayatınızda mutluluk ve başarılar dilerim--Zosia Ryzy, Adampol 27 IX 1975"

Bir gun.. Guzel / yorgun ve tatlı bir gun.. Trekking icin adımlarım olacak daha.. Yolculuklarımdan sizleri de haberdar edecegim..Kimbilir belki bir gun bir yerlerde gorusuruz;)

Polonezkoy'e veda etmeden once hamak keyfi yaparken aklımda bir şiir vardi.. Onu sizler okurken Ayna grbumuzun cıvıl cıvıl sarkısını dinleyelim mi? Cemil Ozener'e de acil sifalar dileklerimizi gonderelim bu guzel enerjimizle ne dersiniz?

..Bana verdiğin o küçük eli,
O söylenmemiş çok şeyi söyleyeni,
Sordum mu sana bir kere bile,
Beni seviyor musun diye?

İstemiyorum beni sevmeni,
İstediğim seni yakınımda bilmem
Ve bazen, sakin ve sessizce
                            O eli bana vermen..
  -- Hermann Hesse



Sevgiler,
Iyi haftalar!
Bike

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder