Language Preference

Bike Kilic

Fotoğrafım
United States
Merhaba! Benim adım Bike ve Türkü'm. Şu an eşim Antonio ile birlikte Amerika'da yaşıyorum. Yeni yerler, insanlar, filmler, aktiviteler vs keşfetmeyi cok severim ve bunları sizlerle paylaşmak isterim. Umarım güzel bir vakit geçiririz hep beraber. Her zaman düşüncelerinizi, varsa sorularınızı bekliyorum ;) ~~~~~~~~~~~ Hello! My name is Bike and I am from Turkey. Currently I live in America with my husband, Antonio. I love discovering new places, people, movies, activities etc and sharing my experiences with people. I hope we will have fun together ;) Please don't hesitate to ask me any questions and share your comments about my writings, thoughts, journeys etc.

Bir e-mail kadar yakin olmak=)

29 Ekim 2012 Pazartesi

Madrid'de bir Kontes:)

Herkese Merhaba! 

Bu yazımda size Madrid'den gelen bir kontes edasıyla seslenecegim:) Nedeni de  24-29 Ekim arasi Kurban + Cumhuriyet bayrami arasindan yararlanip Madrid'de yaptigim tatilde bana eşlik eden iki centilmen arkadasima -- Sertac ve Erman'a borcluyum :) -- Sizi ozledim :)

5 gun ne yapılır Madrid'de sıkılmaz mısınız dediler bana zamanında.. Ama ben hem cok eglendim hem de kontesler gibi dolastim Madrid sokaklarında :) Barselona mutlaka gidilmeli listeme yazildi biliyorum  ;) --Film seridi gibi bir star edasiyla gecirdigm tatili gelin beraber izleyelim ;)




Biz "Hostal Martin Madrid"'de kaldik.. Gece gec geldigimizden cok sessizce karsilandik ama konteslere yakısır bir sekilde cıvıl cıvıl bir girisi vardi otelin :) -- bu oteli tavsiye ederim cunku temizdi/ ucuzdu ve cok merkezi bir yerdeydi.



Oteldeki kahvaltiyi hic denemedik; cunku Madrid sokaklarinda guzel kafeler var kahvalti edebileceginiz.. Bizim iki favori mekanimiz vardi: 100 Montaditos ve Miranda..

100 Montaditos'a ilk girdigimizde bir bar havasi var.. Bana her ne kadar alkolik Bike deseler de :);  tercihler/ tavsiyeler hep onlar tarafindan yapıldigindan ben kontesligimden ödün vermedim ;)
 



Miranda'ya iki kere gittik...Hep sandvic yedigimden benim denedigim yogurtlu, meyveli musli konteslere yakışır şekilde servis edilisi ile kalbimi fethetti ;)
Madrid'de neler yaptık listesine gelecek olursak: 1) Sokaklarinda yürüyüş 2) Müzeleri seyahat -- 3 onemli müze var detaylari verecegim ;) 4) Parklari görmek/ yürüyüşe çıkmak ve hatta bazen kaybolma maceralarina girmek :) 5) Yemek icmek yemek ..Harita/ yön & yer bulmak konusunu ustlenen Erman ve Sertac sayesinde kontes havamı devam ettirerek bol bol fotograflar cektim ;) -- Madrid'de en cok ilgimi ceken seramik levhalarin uzerine yazilmis cadde/ sokak isimleriydi.. Gezilmesi ve gorulmesi gereken meydanlar: Plaza Mayor, Gran Via, Puerta del Sol
 
O guzel sokaklar bizi muhtesem muzelere cikariyordu. Dedigim gibi 3 buyuk muzeyi gormeden olmaz: The Prado -- Picasso/ Guernica/ Goya eserleri ve daha fazlasi , The Reina Sofia -- Ronesans tarihinden simdiye kadar uzanan sanat tarihi gezisi ve en onemlisi Picasso'nun Guernica tablosu! , The Thyssen-Bornemisza -- Gauguin sergisi cok guzeldi
Parklari cok guzel gezebileceginiz milyonlarcasi var -- tabi iki yakısıklı rehberimle ortalarinda bir kontes olarak butun parklari fethettik: Parque de Atenas, Parque de Cornisa, Parque del Buen Retiro..-- http://www.gomadrid.com/activity/madrid-parks.html




 

Gerek merdivenleri tirmandik en guzel yesilliklere ulasalim diye..
Gerek yagmurda islandik en guzel sarkilari soyleyelim diye..
Gerek başımızı omuzlarimiza koyduk yorulunca nefes alip devam edelim diye..

Gündüz gezilerimiz sonrasinda neler yenilebilir/ hangi restaurantlara gidilebilir aslinda liste kabarık olabilir. Et yemegi cok yedik ve ilk aksam gittigimiz yerdeki -- Museo Del Jamon -- et cok guzeldi / yalnız domuz eti agirlikli ve ayrica vejeteryan olanlar girmesin bence sarkan etleri gorunce hoslarina gitmeyebilir ;) -- Spanish omlette / karisik et tabagi/ etli mantar ve yanında sangria ile afiyet olsun dediler kontes ve arkadaslarina masa da;)
Gidebileceginiz baska bir restaurant -- Cafe del Circulo de Bellas Artes -- burada ton balıgı yedim ama sarımsaklı bir sos ile servis edilen siyah pilavı sanırım konteslere daha yakısır tarzdaydı ;)Aksam yemekten sonra otele donmeden tapas esliginde bir sarap/ bira/ gin tonic yudumlamanızı oneririm ;) -- Bizim arkadaslarla gittigimiz bir yer cok guzeldi : Lateral .. Tapas yiyebileceginiz yerler: http://tapastalk.wordpress.com/tapas-bars/
Tapas olarak yemenizi onerebileceklerim -- bir kontese onerilenler Ispanyol arkadaslari tarafindan ;) = Cruetos, Morcilla, Tostada con tomate,  Jamon Iberico, Tortilla






 





Madrid dışında da gidebileceginiz yerler var. Biz "Toledo" denilen eski bir sehire gittik ve cok begendik -- tam konteslere yakısır bir sehirdi ;) -- aşk, tarih, guzellik, romantizm var her kosesinde..
Atocha tren istasyonundan bilet alip Toledo'ya ilerledik son gunumuzde.. Atocha tren istasyonu bu arada gorulmeye deger mimarisi ile:) 







Toledo'da gorulmeye deger cok yer var bence.. Alcazar kilisesi, San Servando kalesi -- tırmanmaya deger manzarayi yakalamak icin;),  ara sokaklar, magazalar, mini bar ve restaurantlar..










Gunu bitirmeden once Toledo'da mutlaka gun batımını San Servando kalesini tirmandiktan sonra ulasacaginiz o guzel restaurantta izleyin  ;) -- adini hatirlayamiyorum ama kesin bulursunuz cunku bir tane var :)






Bu film şeriti boyunca bir kontes , kralice, kral, prenses gibi hissetti herkes birbirini.. Kimi zaman rezil de olduk vezir de :) Ama havaalanında kitabimi okurken aklima takilan sey ve aslinda onemli olan paylastigim mutluluk, sevgi..Aslinda film seritlerini kesmiyorum uzattikca uzatmak istiyorum hissettigim ve hissetmek istedigim mutlulugu paylasmak adina -- Tatli evimin duvarini susleyecek tabloda, uzerime rastgele aldigim polarimin yazısında, uzakta da veya yakında da olsa kalbimde yer alan arkadaslarimin varligi ve yoklugunda..
"Love actually" filminden bir alinti ve video ile iyi gunler diliyorum herkese! Gecmis bayraminiz kutlu mutlu olsun.. Dilerim sevdiklerinizle gonlunuzden geldigi gibi gecirdiniz vakitlerinizi :) Nice guzel beraberliklere diyelim o zaman!
 

"I've a feeling you'll find that love actually is all around.”


Sevgiler,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder