Language Preference

Bike Kilic

Fotoğrafım
United States
Merhaba! Benim adım Bike ve Türkü'm. Şu an eşim Antonio ile birlikte Amerika'da yaşıyorum. Yeni yerler, insanlar, filmler, aktiviteler vs keşfetmeyi cok severim ve bunları sizlerle paylaşmak isterim. Umarım güzel bir vakit geçiririz hep beraber. Her zaman düşüncelerinizi, varsa sorularınızı bekliyorum ;) ~~~~~~~~~~~ Hello! My name is Bike and I am from Turkey. Currently I live in America with my husband, Antonio. I love discovering new places, people, movies, activities etc and sharing my experiences with people. I hope we will have fun together ;) Please don't hesitate to ask me any questions and share your comments about my writings, thoughts, journeys etc.

Bir e-mail kadar yakin olmak=)

19 Mart 2012 Pazartesi

Bilgiye sevgiye ilgiye egitime ihtiyacı olan arkadaslarla bir yolculuk...

"Orda bir köy var, uzakta
O köy bizim köyümüzdür.
Gezmesek de, tozmasak da
O köy bizim köyümüzdür"

Ahmet Kutsi Tecer'in bu guzel siiri guzel / hırslı / calıskan / inanan ogretmen modelini cizen Turkan Soray'in oynadigi "Bir Dag Masali" filmiyle kalplerde yer etmisti..
 Bu türkü kulaklarımda cınlamisti eğitim goren bir cocuk olarak.. Bu fırsata sahip olan bir cocuk olarak.. Etrafima bakardim her okula gittigimde.. Okumaya zor sartlarda gelmis insanlar, fırsatlari veren ama bu egitimin onemini vurgulamamis ailelerin cocuklari ya da okulun bahcesinde oturup boynunu buken kız arkadaslarim..
Cocuktum daha.. Elimden ne gelebilirdi.. Ama buyuycem ve bu halen devam ediyorsa bir sekilde tutcam ucundan demistim.. Soz vermistim boynu bukuk kız arkadaslarima onlar duymasa da..

Aslinda cocuklugumuzdan beri izledigimiz showlar, diziler, filmler bunun onemini vurgulamiyor muydu?Barıs Manco'muz "Adam Olacak Cocuk" programında derdi : Adam olacak cocuk 7sinde neyse 77sinde de odur.. Bu cumle zaten herseyi aciklamiyor muydu?

Susam Sokagı programi sevdirmemiis miydi alfabeyi, okumayi bize?
Aslinda bunun gibi cogu ornek var.. Okuyabilenler gibi okuyamayan kız cocukları da bilirdi bunlari..Izlerlerdi.. Belki firsatlari yoktu ama farkindalardi olanlarin.

Buyudukce farkettim daha da artiyor egitim alamamis kiz arkadaslarim..Ama bir yandan da umut vadeden non-profit kuruluslar vardi.. E o zaman ihtiyac sahibi olan bizler bir el uzatabiliriz deyip yola ciktim.. " Bir Silgi Bir Kalem" ile karsilastim.. Cocuklarin nesesini sevgisini gordum sonucta.. Hocalarin heyecanini, istekleri bize duyurma cabalarina tanık oldum.. Severek ve saygıyla devam ediyorum destek vermeye..

Programi bitirirken ve bir sonraki programa baslamadan Barış Manço "Programımızın sonuna geldik. Bana her konuda; ama her konuda yazmaya devam edin. Adresimi biliyorsunuz; Barış Manço Moda 81300 İstanbul. Tekrar ediyorum; Barış Manço Moda 81300 İstanbul. Haftaya karşılaşmak umuduyla, sağlıcakla kalın." sözleri ile bitirirdi.. 

Bence hepimizin icinde bir Baris Manco vardir..Ulasilabilirlik mutlaka var, samimiyet icimizde.. Yeter ki gelecegin umutlarina inanalim.. Onlara destek olalim ki gelecekteki umutlari gerceklestirebilsinler..


Kucuk Elif'in size sorusu var: Bana  ve benim gibi bilgiye sevgiye ilgiye ihtiyac duyan arkadaslarima ulasmaniz aslinda cok zor degil. Var misiniz yolculuga Bir Silgi Bir Kalem ile? :)

Desteklerinizi bekliyor olacaklar: http://www.birsilgibirkalem.org/

Dilerim sizleri bu guzel yolculukta gorebilecegiz :) 


    Sevgiler,

·٠•● Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ٠·

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder